Wchodząc w 2020 rok, nie spodziewaliśmy się, że będziemy musieli zmierzyć się z zupełnie nową sytuacją którą jest zagrożenie spowodowane koronawirusem.
Dotyczy to w szczególności firm, które ze względu na rodzaj prowadzonej działalności, nie są w stanie przejść na pracę w trybie zdalnym. Firmy te muszą się zmierzyć z problemem zapewnienia bezpieczeństwa swoich pracowników oraz klientów.
W zależności od rodzaju zakładu pracy potrzebne są różne rozwiązania chroniące ludzi, którzy w nich przebywają. W obiektach użyteczności publicznej trzeba zwrócić uwagę zarówno na pracowników jak i na klientów przebywających w tym samym pomieszczeniu. W zakładach przemysłowych i produkcyjnych kluczową kwestią jest zadbanie o ochronę, bezpieczeństwo i dystans pracowników.
Każde pomieszczenie jest inne, dlatego ważne jest, aby przed wprowadzeniem zabezpieczeń chroniących przed COVID-19 przeprowadzić rozpoznanie. Umożliwi to dopasowanie odpowiednich rozwiązań i skutecznych procedur. Zagwarantuje to pracownikom i klientom właściwą ochronę przed koronawirusem.
W zakładach produkcyjnych, gdzie określona liczba pracowników musi znajdować się w jednym obiekcie, istotnym jest odseparowanie personelu od siebie. Takie działanie zmniejsza ryzyko zakażenia. Doskonałym rozwiązaniem dla uzyskania takiego efektu mogą być szyby ochronne GreenFast Stand Alone oraz GreenFast Stand Alone KIT. Są to produkowane przez firmę SATECH antykropelkowe bariery dystansujące. Szyby barier wykonane są z ognioodpornego poliwęglanu, o grubości 4 mm. Bariery są wyposażone w szerokie podstawy, które je stabilizują. Do podstawy można dodatkowo zamontować kółka, co ułatwia zmianę położenia w zależności od potrzeb.
We wszystkich branżach handlowych i usługowych, gdzie niezbędny jest kontakt z klientami, również należy wdrożyć środki zapobiegawcze i ochronne. Prostym rozwiązaniem będzie zastosowanie szyb ochronnych z serii DropletGuard. Szyba jest wykonana z pleksiglasu, o grubości 8 mm i dodatkowo jest też odporna na ogień. Precyzyjnie wycinana przy pomocy lasera, o spolerowanych krawędziach i wyposażona w dwie stopy stabilizujące do szybkiego i prostego montażu. Idealna do zastosowania na ladach sklepowych i recepcji, stanowi wygodne zabezpieczenie zarówno dla pracowników, jak i klientów.
Obydwa rozwiązania cechuje bardzo prosty montaż i możliwość dostosowania do potrzeb danego zakładu pracy, a także mobilność - każdej chwili można zmienić ich położenie, dopasowując do stanowiska pracy.
W obiektach użyteczności publicznej wyzwaniem jest zachowanie dystansu społecznego oraz kontrola ilości osób, które mogą przebywać wewnątrz. Oprócz konieczności zapewnienia bezpiecznego kontaktu, firmy są też zobligowane odpowiednimi przepisami i rozporządzeniami, które ustalają liczbę osób mogących korzystać jednocześnie z ich usług. Dotyczy to centrów handlowych, urzędów, sklepów, kin, aquaparków itp. W takim przypadku idealnym rozwiązaniem może jest bezprzewodowy system zarządzania kolejką SignalSET.
Ruch i kontrola ilości ludzi jest zarządzany bezprzewodowo, przy pomocy pilota, który jest podłączony do gniazda sieciowego 230 V i za jego pomocą jest przekazywany sygnał do kolumny sygnalizacyjnej. Kolumna może być zasilana także z gniazda 230 V lub z powerbanka (zalecana pojemność minimum 20000 mAh). Kolumna sygnalizacyjna jest wyposażona w dwa moduły świetlne, czerwony i zielony, które informują klienta o możliwości wejścia do obiektu lub konieczności czekania na swoją kolej. Każde ze świateł można dodatkowo opisać według własnego uznania.